Friday, August 11, 2006

Laptop is in trend NOW...

Uish sekarang mostly orang dah bertukar pada laptop. Member member aku ramai yang pakat beli laptop padahal ari tu aku yang berkira kira nak jual desktop aku and tukar laptop. Tapi niat aku terbatal sebab aku kira berapa banyak laptop aku nak, laptop office lagi, laptop sendiri lagi so biarla kat rumah aku tu pakai desktop jer. Jadi bahan belasahan anak anak buah aku main PC game. Kalau desktop ni murah sket kalau nak tukar apa apa. Sekarang ni diaorg lak beli laptop, macam macam brand lak kat market sekarang ni, murah lak tu. Kalau tahun lepas aku leh ek sket sebab laptop aku ler paling best di kalangan opismate tapi sekarang kira ada sorang PM tu baru dapat laptop lagi best. Kalau sebelum ni laptop dia kalau off power jer memang mati terus so sekarang dia leh berbangga ngan laptop dia yang canggih manggih tu. Tapi aku still kesian kat sorang PM lagi ni. Aku gelarkan laptop dia flat top sebab kalau bukak jer terus monitor dia flat terbaring di atas meja setara dengan keyboard...tapi memandangkan opis aku dah sewa laptop baru so dia pun pakai laptop baru tu. Aku rasa memang bagus la kalau opis aku sewa jer laptop or desktop. Tak perlu beli bebanyak sebab if obsolete ke rosak ker ganti jer baru tak perlu lupuskan aset and so on which lebih menguntungkan kalau dari segi bisnes(this statement i quote from one financial expert hehe..)