Tuesday, July 25, 2006

Sambil Menyelam Minum Air

Masa aku bercuti sebab kene jaga anak aku kat spital aku kene gak attend satu interview ni. Actually aku nak postpone jer dulu tapi head hunter tu kata tak bole sebab interviewer tu fly all the way from US utk interview session selama 2 hari ni so memang tak leh nak reschedule la interview tu. Hmm tak per la aku attend jer la kejap lagipun bukan lama sangat interview tu. Cuak gak sebab macam sound ngeri jer interviewer mat saleh ni. The last time aku interview ngan mat saleh ni kantoi so kira bad experience la gak kot. Masa interview tu memang totally aku rasa soalan dia killer sebab dia tanya semua benda praktikal dan teori kat aku pasal kerja yang aku apply ni. Aku pulak memang tak study langsung sebab sebelum subuh pagi tu aku dah bertolak dari SJMC. Malam sebelum tu pulak kene tido atas kusi lipat kat SJMC. Sakit badan akak....Bukan ler nak bagi alasan tapi aku rasa memang tak de rezeki kot. Pastu aku tersilap plak pasal company tu. Aku ingat sebab nama dia sama so same company rupanya dia global bukan local. Isk apa ler aku ni asyik kene ngan company besar gegila. Kali ni pun diaorg nak cari 1 headcount for Asia Pacific. Yang head hunter aku ni plak dok matchkan ngan company besar besar. Ker sebab nama company yang aku kerja sekarang so dia tak nak matchkan aku ngan company kecik kecik eh....entah la. Tapi during the interview aku memang nampak nervous even the interviewer tu pun realize it. Maybe terlalu penat kot tu yang aku gelabah sket...wallahualam