Sunday, June 04, 2006

Last week

Last week aku memang busy sangat. Masa document review ngan consultant tu jer dah ambil masa sehari. Banyak la jugak benda nak kena buat lepas ni untuk SCAMPI. Bila balik office jer banyak lagi la kerja menanti. Phew, ini la bila kene buat kerja 2-3 perkara. Bukan whining yea. Baru baru ni pulak my boss bagitahu aku kena ambil alih kerja sorang manager tu sebab manager tu dipindahkan department. Haiyaa ni lagi satu bala. Manager tu sebelum ni tak de buat apa pun ngan kerja dia, kira aku kene start from the beginning balik. Leceh betul. Well for ur info, kerja bertambah tapi gaji dan post masih ditakuk lama gak. Bosankan. Kadang kadang aku rasa ntah apa apa la diaorg ni tapi nak buat macam mana selagi aku mencari rezeki di tempat ni terpaksa la menurut perintah. Lain la kalau aku bukak company sendiri. Sekarang ni pun payah jugak nak dapat kerja. Aku ingat aku jer tough luck rupanya bila tanya member member aku yang meninjau-ninjau peluang lain pun cakap perkara yang sama. Persaingan makin hebat kat luar sana tu. Satu lagi, selalunya it is who u know not what u know.

Kebetulan masa aku pergi interview ari tu, aku terjumpa dengan sorang member aku yang merupakan cousin pada x-classmate aku. Dok bercerita, dia pun keluar la satu cerita kata member aku tu dah resign drp satu GLC ni. To cut short the story, lepas dia resign life was totally not so good. Cerita tu membuatkan aku terpk jugak, aku dok ngomel kerja aku but at least i have a work whereas dia dah tak de source of income dan hidup dia lebih susah dengan 3 orang anak yang masih kecil. Aku cuba nak naikkan kembali motivation aku yang dah drop coz of the last incident. I know when my motivation level is high, i can deliver the work. Aku cuma nak buat kerja sehabis bole and kalau boss tak nak appreciate ker or tak nak notice aku ke to hell with him. Insya Allah kalau aku sabar mesti ada hikmah di sebalik semua yang berlaku. The best is yet to come.