Tuesday, May 02, 2006

Battle with the "alien"

This week aku mengisytiharkan war ngan alien atas kepala anak aku. Meloncat loncat geli geleman aku tgk benda tu ada kat atas kepala anak aku. Kebetulan aku dok belek belek rambut kakak sekali ternampak nits ada kat rambut dia. Mak mentua aku sikatkan rambut kakak and ternampak alien tu. Terus aku declare war. Aku check kepala adik nasib baik tak de. Aku bawak kakak g klinik then balik dr situ terus syampu kan kepala dia. Dengan rambut aku sekali aku syampu. Termasuk la rambut hubby n adik jugak. Just being precautious. Aku beli 2 jenis sikat. Pulun aku dok bersihkan rambut kakak. Aku bawak kakak pegi potong rambut and rambut aku dan adik sekali dipotong. Horror aku dengan benda alah ni. This is salah satu drawback kalau duduk di nursery. Bukan nak salahkan sesiapa tapi bende ni memang highly contagious.
Pagi ni bila sampai di nursery aku tanyakan pada penjaga kat situ rupanya ramai dah kena and they don't know sapa pembawanya. Bagi aku, aku tak nak cari salah sesiapa tapi just clear it up. I have also made some studies kat internet, aku dapat tahu this thing sebenarnya suka pada rambut yang bersih dan bukannya pada rambut yang kotor. So treatment kenalah betul.