Wednesday, April 26, 2006

New Family Member

Bukan new baby eh...jgn silap sangka. Cuma new family member yg membantu kami ke sana ke mari. Masa nak lepaskan WJJ tu sedih n sayu pulak rasanya. Walaupun it is just a car but still byk memori ngan kereta tu. Since 2001, so of course ler byk sangat memori. Well i know some people might ask what happen to my previous statement saying that i will not trade in the car, no more hutang kereta ni. Hmm lama jugak aku pk sebelum tukar, dari sudut kewangan(of coz la), keadaan ekonomi dunia sekarang, condition of the car(i have to change this and that every month, ada jer benda rosak, walaupun tak bayar hutang kat bank dah, tapi bayar utk maintain kereta tu lebih kurang jer kos dia), fuel consumption(dengan harga minyak yg semakin naik), ruang dalaman kereta(anak-anak makin membesar selari dengan barang-barang diaorg jugak). So akhirnya aku buat keputusan tukar jugak la kereta walaupun dengan berat hati melepaskan WJJ tu. Well kereta baru aku ni tak de la besar sangat compared to others but sesuai la dengan requirements specification aku tu. Ye la ukur baju di badan sendiri, beli kereta ikut keperluan sendiri juga la. Kalau beli terlalu besar sangat nanti sendiri merana.

Ada jugak tanya kenapa tak beli kereta Malaysia, hmm aku terpk jugak bak kata sorang kawan aku ni jihad ekonomi. Well i used to own 2 cars before this(one of it imported car yang dah lama) and this is my third one. For me kalau nak pakai kereta untuk jangka masa yang lama i would prefer imported one sebab perbezaannya jelas ketara. Aku bukan jenis orang yang suka tukar tukar kereta. Aku tukar pun mesti bersebab dan sebab aku tu bukan setakat tak suka dengan kereta or anything tapi banyak sebab. Lagipun selalu tukar kereta ni tak menguntungkan dari segi kewangan.

Enough about that, overall aku suka la kereta ni. Tapi terpaksa drive berhati hati sebab aku baru jer berkecimpung drive kereta auto ni.. ;)