Sunday, April 02, 2006

Life at work

Hmm nampaknya ada entry aku tentang bos kat tpt kerja aku ni disalah erti kan. Aku tak bermaksud nak kata semua boss salah and semua staff kata betul tapi kadang kadang boss kalau jadi seorang yg considerate kan best. Biasa la human made mistakes. Kalau aku buat salah aku akan mengaku tapi kalau salah yang kecil diperbesarkan sesiapa pun boring.

Last week aku boring betul sebab dah la banyak kerja nak kene buat sekali tengok orang tak cooperative. Ada tu yang still tak faham bila diterang berulang ulang kali. Aku pun pelik la sebab it's either they really don't understand or they just don't want to understand(ni kes nak melambat lambatkan kerja la and nanti orang akan ambil alih kerja tu, so dia tak payah buat la). Letih la kerja dengan orang macam ni. Ada pulak yang suka escape buat kerja. Bukan aku tak nak faham masalah orang, semua orang ada masalah, aku pun ada masalah sendiri apatah lagi i'm a mother of two. Definitely i have lots of problems, takkan la aku tak simpati bila dengar orang ditimpa masalah tapi kadang kadang sesetengah orang suka buat alasan hinggakan nampak seperti nak melarikan diri daripada melakukan tugas yang diberikan. Aku teringat satu cerita rakyat bertajuk "Gembala kambing dan serigala" <--betul ker tajuk ni eh, ingat ingat lupa lak aku tapi moral of the story tu kalau selalu sangat beralasan orang takkan percaya apabila masalah yang benar benar melanda terjadi. So lesson learn; Beralasan sekali sekali tu biasa tetapi kalau terlalu kerap .... something wrong somewhere.