Sunday, March 05, 2006

Emergency Part II

Last Friday, lepas maghrib aku dengar ada orang ketuk grill rumah aku dengan kuatnya macam nak pecah. Hubby aku pun buka pintu and nampak jiran depan rumah aku berbangsa Cina sedang menanti dengan muka cemas. Aku masa tu di bilik belakang dengar sayup sayup jer apa yang mamat tu cakap. Tak lama lepas tu hubby aku jerit suruh perhatikan anak anak aku sebab dia kena tolong jiran kami tu. Aku yang tak tahu apa apa ni terpinga pinga kejap. Apa hal pulak ni. Nak tanya adik yang baru berumur setahun 3 bulan tu mesti dia pun tak tahu nak jawab apa. Kalau dia jawab dengan full sentences aku pulak menjerit sat lagi. Kakak pulak tertidur, penat sangat kot kat nursery tadi. Tak lama lepas tu hubby aku balik, dia cakap adik perempuan jiran depan aku pengsan tetiba and abang dia mintak tolong tengokkan. Hubby aku rasa nadi dia ok lagi then dia suggest bawa terus ke hospital. So dia pun tolong angkat perempuan ke tingkat bawah. Aku sempat mengusik "Yang pengsan tu perempuan seksi yang ada tatu tu ker?" Hubby aku angguk. Aku pun sengih jer sambil angkat kening tapi hubby aku tahu maksud aku tu then dia pun jawab, "Orang pengsan, berat nauzubillah, tak sempat nak pk apa apa pun." Dia sambung lagi "kurus jer perempuan tu tapi berat betul. Kalau sorang memang tak larat nak angkat." Aku sempat terpk, kalau aku yang pengsan macam mana eh. Isk kene kuruskan badan nampaknya ni.