Thursday, February 23, 2006

Emergency

Last week aku temankan adik ipar aku pegi jenjalan kat Alamanda. Biasa la org Melaka datang area sini, so aku bawak jer la dia g jenjalan. Weekdays, itu jer la tempat paling dekat, Jusco tak siap lagi kat area rumah aku ni. Lepas beli barang kat Carrefour we all headed to the other side of the building. Sambil lalu depan Reject Shop tu, aku perasan ada sorang mak ni sedang tolak trolley Carrefour gak and tetiba terjerit nama anak dia. Aku pelik memula. Ingat apa hal la minah ni buat scene, sekali tu baru perasan anak dia tercekik. Aku tgk muka anak dia dah biru and muka pompuan tu pun dah pucat. Aku pun sebenarnya panik gak sebab first time tgk. Tetiba hubby aku tanya pompuan tu boleh handle ke, then pompuan tu geleng. Terus hubby aku ambil budak tu then buat something la kat budak tu and nasib baik keluar benda yg dok menyebabkan dia tercekik tu. Rupanya budak tu dok makan Mentos. Baru la budak tu boleh bernafas. Lepas tu hubby aku serahkan budak tu pada mak dia. Aku macam tengok wayang gambar lak sebab tergamam. Aku tanya gak hubby aku mana dia belajar cara nak keluarkan tu. Dia bagitahu kat Channel Discovery Astro. So after that we all pun pergi tpt lain. Moral of the story : Jgn bagi anak makan Mentos kalau pegi shopping berdua ngan anak jer. Kalau anak tercekik, kita pun panik, BAHAYA!