Friday, February 17, 2006

Mgr vs SA

Aku bosan ngan Mamat and Minah ni. Dedua ni menyakitkan hati aku ler. Sorang tu sesedap mulut jer persalahkan aku depan Big Boss. Ada ker patut??? Dia tak request kat aku pun tapi suka hati jer nak salahkan aku. Benda kecik macam tu pun nak cakap dlm meeting.

Yang sorang lagi ni main sedap jer suruh aku buat itu ini and pas tu dia take the credit. Ah bosan aku ngan diaorg ni tau. Asal bab proses jer suruh aku buat tapi nanti diaorg gak dpt nama. Semua nak suruh aku buat, testing aku, CMMI aku, QA aku gak. Macam la gaji aku 5 angka. Yang bergaji 5 angka tu pun tak reti nak generate report, itu pun suruh aku gak buat. Pastu dia dpt credit kata dia yg keluarkan report. Memang mangkuk. Yang sorang lagi ni aku suruh buat lain dia buat benda lain pastu ada hati nak argue ngan aku. Benda yang dia argue tu pun salah. Masalahnya yang buat aku bosan ni semuanya bertaraf MGR ke atas. Kerja simple pun suruh aku gak buat. Lain ler kalau aku ni yang tak reti sebab aku ni kuli jer. Ini decision making pun nak suruh aku buat gak. Abih tu daorg ni buat kerja apa eh? Takkan amik minit jer kot? Tak pun takkan setakat htr virus alert jer?