Thursday, September 22, 2005

Dear Diary....

Hmm i feel like starting with "Dear Diary..." then i remember, i'm not writing a diary. I don't write everyday. Yup lately aku busy sangat untuk assessment. Lots of things happen to me these few days. Hari tu ingat nak celebrate birthday aku kat Istana Hotel tapi tak jadi sebab my daughter kena diarrhea. At the same time dia batuk and selsema pulak. Tak per la nak buat macam mana tak de rezeki. So my birthday berlalu macam tu aje..nothing special. This week aku pulak busy sebab nak prepare auditor nak dtg ni. Tapi sambil sambil tu sempat berdiskusi dengan Paktam and Pinky pasal kereta baru. Well, aku bukan nak beli pun lagi. Baru jer habis hutang rasa macam malas nak create hutang baru. Insya Allah one day la tapi that day tu lama lagi.

Company aku terlepas satu projek besar. Hmm ada yg suka we all terlepas ada yg frust sebab dah berhempas pulas siapkan prototype. For me ...i don't like it. Sebabnya simple, no project, no money, then...u know la....no bonus, increment and so on. I know the reason for those yg suka our company terlepas that project tapi kalau orang tanya aku la, aku akan lihat dr beberapa aspek. Pasal kerja keras tu semua org perlu bekerja keras. Kalau bukan untuk company pun at least for themselves. Untuk kemajuan diri sendiri. Apa orang kata..self satisfactions, self development lebih kurang macam tu la. By end of the day you know that you have worked hard and earn something. Maybe dari segi duit, mungkin juga ilmu atau pun pengalaman which aku rasa sangat mahal harganya.

Maybe ada juga orang yg tak suka project tu disebabkan bossnya. Well, kalau tanya aku pun...aku pun tak berapa gemarkan sangat tapi dah nama pun kerja. I don't have to like him because i'm not going to spend my life with him and he's not my relative and one thing for sure he is not one of my friends yang i like to hang around. He is just my superior. That's it so aku rasa kalau ada perasaan menyampah atau meluat tu boleh diabaikan la. Tak dinafikan kadang kadang ada juga perasaan sakit hati kat dia tapi entah la dah dinamakan bos so mungkin sakit hati tu aku selalu abaikan. Lain la kalau kawan sendiri sebab kalau kawan buat kita sakit hati lagi la tension.

My next action plan, settlekan audit then update resume <-- dari hari tu lagi nak update tapi tak terupdate sebab asyik kena settlekan benda lain.