Monday, August 22, 2005

Pressure

Khamis - Akhirnya aku tewas jugak sbb aku terlalu pressure. Sebelum start PMRC tu aku dah start cuak jugak la sebab nak kena wakilkan boss aku untuk meeting ngan CEO. Tension sbb aku baru dapat details pasal updates tu pagi tu jugak. Aku diberitahu kena cover dia the day before tu masa petang sebelum D day tapi petang tu dia tak bagi lagi detailsnya. So pagi sebelum pegi battle tu aku tgk byk plak nak kena report. Ok tak pe. Then masa meeting start dok dengar sorang sorang melaporkan project masing masing. Masa tu dah start panas dah sket. Pastu time aku CEO tengok report aku tu. Dia komen sket la. Aku tak kesah sangat dia komen tapi aku boring ngan sorang mamat yg komen tu. Dia bagi komen bukan sebab nak guide tapi sebab nak cari salah aku and boss aku. Eee mentang mentang la boss aku tak ada dia perkotak katikkan aku...Pastu dia buat senyum kambing dia tu.... Hmm then report pasal benda lain pulak. CEO mula tension lepas sorang PM report ada problem. Bila balik kat aku balik ada lagi masalah sebab part backup tu tak dapat sambutan ramai. Hmm problem lagi terus CEO aku boring. Then dia membebel pastu terus blah. Dia kata tak de mood nak teruskan meeting. Aku rasa macam aku tewas kali ni. Dah la CEO blah time aku tengah bagi report macam aku jer yg bersalah. Tapi aku masa tu maintain lagi cuma rasa tak best la sebab dia tanya byk soklan and aku tak bole handle soklan. Pressure beb sebab byk benda nak kena cater and understand. Aku pun bukan nya manager. Pas CEO blah diaorg ni ramai ramai panggil developer. Pastu suh aku demo depan diaorg macam mana nak guna "system" tu aku pun demo la. Ada certain benda aku terlupa pastu ada plak mulut gatai pi tegur aku. Tak per la tegur tak kisah pun tapi aku pressure sebab terlalu byk aku nak handle and ada pulak org yg memperkecilkan usaha aku selama ni. So lepas aku demo sket aku terus blah dr meeting room. Aku tak tahu apsal aku burst into tears. Maybe aku bengang or maybe aku tension aku pun tak tahu apasal. Nak kata aku ni murah dengan air mata tak jugak sebab aku rasa perkara lebih besar drp ni pun aku pernah handle tapi ntah la aku sendiri tertanya juga kenapa aku tak bole kawal diri aku. Aku discuss dengan Pink, and dia cakap mungkin aku terlalu tertekan sebab kerja aku yg terlalu banyak and org tak appreciate. Maybe jugak la. Hmm ntah la aku tak tahu la...Aku blurrr....
Petang tu ada meeting lagi tapi aku buat dek jer. Aku terangkan apa yg patut then aku balik. Masa meeting tu ada juga pertanyaan bodoh dan statement merepek drp org atasan tapi aku malas nak layan sebab i wasn't in a mood. Aku jawab apa yg patut aje. Malas nak layan org bodoh sebab tanak jadi dua kali bodoh.

Jumaat - Aku pergi meeting di Wisma TM. Tumpang delinn ke sana sebab hubby aku nak pakai keter. Meeting sampai pkl 12 lebih then tumpang Mel balik opis. Before that lunch ngan Mel di Midvalley. She'll be joining my dept by next Monday. I hope she's a good team player. OK la nak chow sebab kena balik kpg ada kenduri kat umah sedara hubby aku.