Thursday, August 04, 2005

Sale...

MPH tengah sale. MPH MEGA PROMO from 23 July - 4 Sept 2005! Aku dpt email from MPH. Hmm menarik ni. tapi aku dah search buku yg aku nak beli tak de stock. They said kena tunggu. Tahun ni punya quota beli buku aku dah habis. Aku dah spend byk thn ni beli buku. Actually aku beli buku Grolier utk anak aku. Best buku tu. I can recommend to those yg rasa nak educate anak baca buku. Harga dia mmg mahal tapi berbaloi with the value yg kita dapat. Ada org berkira kalau nak beli buku sebab maybe bagi mereka makan lebih baik daripada beli buku yg lepas baca they all tak tahu nak buat apa dengan buku tu. But for me beli buku adalah seperti membeli harta. It is an investment jugak. U invest on something yg mmg tak nampak tapi valuable. Aku bukan la ulat buku sangat yg 24 hours baca buku. Tapi aku rasa keperluan untuk membaca buku. Isk balik balik citer buku aku ni kan...

Back to the topic pasal sale. Hmm this year apa aku nak beli eh masa sale?....Duit baru jer habis utk Aqiqah adik. Kalau ikutkan, aku nak tambah memory kat laptop ni tapi hmm beli baju pun best gak. Ooo ya aku ingat nak beli apa, nak pegi IKEA la nak cari box yg colorful utk letak brg aku yg bersepah dlm bilik komputer aku kat rumah. Nak ajak babah pegi dia bz lak on the weekend. Bila ye aku nak pegi IKEA ni? Kalau pegi sorang tak best sbb kena angkat semua brg. Pastu nak kene tolak troli sorang gak. Tak best ....

Semalam aku singgah kedai hardware tanya tokey tu dia ada buat ampai baju yg bole tarik and then bila tak nak guna tolak jer balik kat dinding. Well i'm staying in the apartment so i don't have space utk sidai baju. So i got to be creative la sket. Sebenarnya tak creative pun sebab bukan idea aku yg benarnya. Aku pernah ternampak jiran aku punya ampaian macam tu. Menarik la sebab jimatkan ruang kalau tak nak guna bole lipat. Tapi tokey tu kata kena tempah so nak kena tunggu la. Tak per nanti aku tempah so bila siap senang sket nak sidai baju kat luar. Cantik sket balcony aku...Just wait n see je la....