Friday, July 29, 2005

CMMi Training

Smlm team aku conduct training cmmi utk our organization. Well, sambutannya tak menggalakkan sangat,maksud aku dari segi kedatangan la.. Maybe they don't bother nak adakan proses dlm company ni but i also don't bother as long as commitment from Top Level Management ada. Yg lain tu kalau tak nak lantak korang la. Masa presentation tu ada presenter yg macam tak bersedia jer. hmm ada sorang tu aku tak salahkan dia sangat la sebab original presenter tak dtg. Macam ni la kalau keje dalam satu team yg mana ketua nya tak ada cukup power utk mengheret org yg tak bertanggungjawab ke muka pengadilan. Which is aku la. Ye la aku taraf executive jer diaorg tu taraf Mgr. So kiranya apa kelas la aku nak sound diaorg kan. Tapi aku tak kira lepas ni aku nak bagi showcause letter. Bukan sebab peribadi tapi sebab diaorg ni tak commited dengan kerja yg dah dipertanggungjawabkan. Macam ada sorang boss besar ni pulak sajer je nak kenakan aku. Tanya soklan buduh. Aku jawab soklan dia balik dia diam kejap. tapi kejap jer dia diam. Pastu aju balik soklan buduh lain. Boring pulak aku. Tu ler tak nak byk membaca. That's why tak reti nak buat keje. Asyik tahu nak pas keje kat org lain jer.
Nauzubillah ..jauh kan la aku daripada menjadi Mgr mcm dia ..kalau aku jadi mgr la..