Friday, August 05, 2005

Meeting oh Meeting

Pagi ada meeting, petang ni pun ada lagi meeting. Hari ni schedule aku penuh dengan meeting. Tak laratnya pastu kalau keje settle tak per la jugak ni tak, keje makin bertambah. Tak best nya. Pastu aku tengok email pulak ada senarai kerja baru nak kene buat lagi. Nama aku tetiba jadi Manager tapi gaji Executive biasa aje. Haiii...sabor jer la. Pinky tegur aku mengeluh banyak sgt. Mahunya tidak semua kerja aku kena settlekan pastu kerja org pun aku kena ambil alih. Kalau org lain pun akan mengeluh jugak macam aku. Penat tau tak. Dah la gaji tak seberapa tapi kerja mengalahkan gaji 7-8 ribu. Hari ni aku rasa macam tak de semangat nak kerja. Tapi kena kuatkan semangat jugak. Pagi tadi pulak cikgu nursery anak aku cakap susu anak aku dah habis...ala depa ni semalam tak nak bagitahu. Dah la pepagi aku ada meeting ngan CEO. Isk apsal la ari ni sumernya datang serentak.

Yang paling aku tak puas hati is apasal dalam dept aku ada 2 org yg tak menyumbang apa apa tapi bole makan gaji buta jer. Pastu kerja satu tak deliver then org bole kesian kat diaorg. Alasannya senang aje. Diaorg sakit tak bole nak buat apa. Ah bosan la aku. Habis aku ni apa kuli batak korang?

Hmm tak per la sesungguhnya Allah tu maha Adil. Kalau ada rezeki ada la....(ni kata2 org kecewa)