Monday, October 02, 2006

Mother of two dilemma...(shopping mode)

Raya tak lama lagi...baju apa eh aku nak beli untuk anak aku tahun ni. Ingat nak shopping kat 1U. Hmm larat ke aku bulan bulan puasa ni nak menjengah sampai ke sana? Bila pulak aku nak book time pegi sana eh? Kalau nak pegi sana kene pergi pagi pagi sebab nanti boleh balik cepat. Kalau balik lambat nanti tak sempat nak masak untuk buka. Kalau nak beli kat Pasar Ramadhan pun takut dah habis kalau lambat. Kalau pergi siang pulak kene time anak aku nak lunch leceh pulak nak berhenti and feed them. Isk macam macam aku ni nak pegi bershopping. Ye la dulu senang jer nak pegi shopping sekarang dah ada 2 extra handbag and kene lak aku yg tak ada maid ni kene ler pepandai atur jadual. Last year senang sebab sorang masuk jer dalam pram, sorang lagi boleh dipegang tapi tahun ni dedua dah berlari lari. Ker nak tinggalkan jer anak aku kat nursery eh? Isk kejam lak eh. Kesian pulak aku bila kenangkan 2 cute faces tu. Tapi bila bawak diaorg macam macam hal dia orang buat. Nak pulak kalau aku sorang yang bawak. Hmm main kejar kejar ler alamatnya aku dengan mereka. Nak heret hubby aku ker? Takkan dia tak ikut pulakkan...sapa nak tolong angkat barang. Tapi tu ler orang laki ni part shopping diaorg cam boring sket except for one person yang aku rasa aku pun tak sehebat dia bila part bershopping...dengar sale jer terus teruja...hehe

Hmm..ni ler dilemma mother of two sebelum pergi bershopping raya.