Friday, August 18, 2006

My first yoga class

Aku memang tak pernah buat yoga seumur hidup aku. Dok tengok orang lain buat ada ler. Setahu aku yoga ni dok lipat lipat badan macam gymnast tu. Rupa rupanya yang aku tengok tu dah tahap tinggi. Untuk beginner cam aku ni buat yang simple simple jer dulu tapi itu pun tak leh gak. First lesson aku is balancing. Aiyoo...ni memang aku lemah. Sampai instructor aku tergelak tengok aku terkial-kial nak balancekan badan. Pastu masa dia suruh bongkok and buat slow motion push up tu memang aku fail. Tahap kelenturan badan dah semakin minimakan. Dalam hati aku, patut ler pengamal yoga ni kurus kurus belaka. Rupanya bukan senang nak buat. Especially untuk aku yang memang tak bersenam ni.

Dalam yoga ni baru aku tahu basic dia adalah balancing. Aku tengok instructor tu senang jer nak buat. Aku sampai terjatuh jatuh. Eh tapi bukan aku sorang jer tak leh buat, ada lagi makcik makcik yang tak balance gak...hehehe. Pasni kalau dah master bole buat sendiri. Syok oo yoga ni sebab dia leh latih kita fokus. Selama ni dok dengar jer orang beryoga and aku ingat kelas yoga ni mahal ler, rupanya if we can find a good class and instructor tak de la mahal sangat. Affordable la jugak. Kalau hubby aku setiap kali g futsal pun bayar 10 inggit kira lebih kurang jer la ngan aku 12 inggit satu kelas. Kira ok ler tu.