Monday, September 04, 2006

Bad Day at Carrefour

Puas aku cari susu adik di Jusco. Payah benor agaknya Jusco ni nak jual Isomil. Selalu jer takde. Since susu adik pun dah nak habis so aku end up pergi ke Carrefour Alamanda. Hmm kebetulan ada offer kat situ. Isomil Advance tu 47.50 and limited to 2 packs jer per customer. Aku terus ambil 2 then cari benda lain lagi. Masa nak bayar tu aku dah letak sign "next customer " so that barang org depan n barang aku tak bercampur. Tetiba datang sorang mamat ni sesedap jer letak barang dia kat depan aku. Aku pun apa lagi sound terus mintak dia alihkan barang dia sebab aku dah beratur dulu. Apa hal tetiba nak potong q orang ni. Mentang mentang dia tengok pompuan, suka ati jer. So bila giliran aku sampai cashier tu punch susu Isomil tu aku tengok price asal bukannya price offer. Aku pun tanya ler kenapa price tak berubah? Dia suruh member dia gi check. Member dia pegi and kembali with the price yang sama which aku tak puas hati. Ingat aku baru sehari dua ker beli susu? Bengang punya hal aku mintak hubby aku pegi tengok. Orang belakang aku sumer dah blah sebab aku lama kat kaunter tunggu staff tu pegi check lagi sekali. Memang la harga dia tak jauh beza tapi kalau sorang pelanggan dia buat camtu kene 10 pelanggan dah berapa untung dia dapat? Ni kes menipu ler ni. Sekali lagi staff carrefour tu pegi check and memang betul seperti yang aku tengok harga dia 47.50 bukan 48.30. Tu ler letak harga memain. Lantak la orang nak kata aku cheapskate ke apa ker yang penting biar diaorg tahu kesilapan yang telah dilakukan so diaorg akan aware perkara tu. Bab bab harga ni sensitif. Kalau bawak pergi ke pihak atasan mahu kene saman.