Monday, August 28, 2006

Berkampung di Hospital

Sejak dua menjak ni aku berkampung di Hospital G sebab abah aku kene operate kan. Kalau dengar nama spital ni memang ler gah dan gempq tapi servicenya tidak la segempaq mana. Bagus lagi spital lain. So far aku dah pernah duduk kat more than 3 hospitals in town so aku rasa service yang lelain tak banyak beza kecuali hospital ni aku rasa macam hampeh sket service dia. Dah la bayar sendiri lepas tu layanan tidak setimpal dengan bayaran. Rasa sakit ati jer. Nurse dia memang aku rasa tak competent betul. Doc suruh buat lain, lain yang diaorg buat. Lepas tu miscommunication between ICU and ward. Sounds like hospital 3 bintang jer. Ikutkan hati nak aje aku sound tapi since abang aku dah sound depa so aku rasa biar la sorang jer sound yang lelain sound karang buat scene jer. Kalau orang tanya aku memang takkan rekemen la spital ni. Baik la AP ker spital S ker, P ker KP*C tu pun baik lagi drp spital ni. We all masuk spital ni just because of the doc. Kalau tidak, tak hingin pun. Ini ler dinamakan kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan sebab expatriate dilayan dengan baik, rakyat sendiri buat macam hampeh. Padahal hospital lain pun ada gak expat. Bole pulak pilih kasih macam tu. Ntah apa apa. Moral of the story "Jgn pegi Hospital G kalau anda mahukan service yang baik dan berkualiti."