Wednesday, May 03, 2006

Kawen

Aku terbaca satu blog member tadi dia cerita pasal anak dia pandai sebut perkataan "kawen". Hmm sekarang anak aku pun dah pandai sebut jugak. Anak aku ingat perkataan kawen tu bermaksud "gang" which u have a gang la lebih kurang gitu. Yang aku perasan ari tu dia buat statement mama kawen ngan babah, kakak kawen dgn adik. Mula mula aku diamkan ajer tapi bila dah lama lama tu aku betulkan la dia. Itu pun sebab dia dah mengulas satu scene "french kiss" kat tv. Dia ckp "auntie tu isap mulut uncle tu la mama. Tak malu kan". First time aku dengar dia buat statement tu terperanjat jugak sebab sapa la mengajar dia cakap macam ni. Dia cakap kawan dia. Aku pun cakap ler auntie tu dah kawen dengan uncle. Kalau belum kawen tak bole buat. Berdosa nanti masuk api neraka. True what kan...

Aku teringat cerita Desperate Housewives episode 19 pasal Lynette nak alihkan minat anak dia pasal issue sex ni. Kalau aku plak macam mana nak buat eh? Pening jugak sebab kalau cerita yang benar anak aku tu baru nak masuk 4 thn, bukannya faham pun. Karang kalau citer bende lain nanti sampai ke besar dia akan ingat mama dia bohong.