Tuesday, October 18, 2005

Tired and fedup

Sebelum ni aku berbual dengan member aku, dia tanya kenapa lately status YM aku sounds "tension". Hmm mmg lately aku tension. Tension dengan kerja aku ni. Tension dengan company aku ni. Well, aku bukannya nak boss tatang aku macam menatang minyak yg penuh cuma aku rasa cukup sekadar dia notice kehadiran staff yg dah berkhidmat more than 5 years ni and bagi la something as a token of appreciation. Contohnya bagila insentif yg menarik sket selain drp cuti tambah 3 hari tu. Bukan banyak pun at least bagi elaun lebih sket ker untuk menunjukkan company appreciate dengan kesetiaan staff. Cuba la tiru macam company lain yg after 5 years of service dapat pergi umrah free ke, revise gaji ke, atau apa apa la yg pernah company lain buat untuk menjaga kesetiaan staff yg berkhidmat. Pernah aku kena sound tak setia oleh somebody important dlm company aku bila aku apply untuk keluar dan pergi ke parent company. Tapi setia ku disini tak dihargai. Aku bukan nak cakap besar la tapi seingat aku masa aku bujang dulu kerja kekuat tak balik rumah pun pernah tapi tak merungut pun bila tak dapat imbuhan besar sebab tahu company masa tu tak de duit yg banyak nak bayar. Yet we all still buat kerja macam biasa jugak. After balik from South Africa kerja teruk sampai aku miscarriage tapi yg asyik diungkit oleh sorang mamat boss ni ialah banyak duit we all terima sebab outstation sampai berpuluh ribu. Aku nak aje jawab kat dia balik, memang patut pun kami terima sebanyak itu sebab berjauhan dengan keluarga, kerja pun teruk bila balik. Ingat kami ni goyang kaki apa? Tapi bila pk balik org tua. Kalau setakat baya aku dah lama rasanya aku bergaduh dengan dia. Ini la namanya buduh tak leh diajar.

So far application kerja aku tak berjawab, ada la few tapi from small companies offer less than what i'm getting now. Hmm aku dah bingung and bosan juga.