Friday, September 30, 2005

Hari Audit

Actually hari audit ni last week lagi tapi aku tak de mood sangat nak mengulas panjang sebelum ni. Well the audit went ok la. Walaupun ada banyak juga NC tapi ok la better than other companies yg sama sama masuk kelas CMMI ni. Aku kena sound dengan auditor tu sebab menolong sama jawab soalan auditor tu. Hampeh betul. Awat la ringan sangat mulut aku ni nak jawab eh..

Overall the NC semuanya minor jer tak de yg major sangat cuma aku ada la tak puas hati kat certain individu yg menjawab dengan tak semenggah nya sebab nak melepaskan diri sendiri tapi mengakibatkan orang lain macam kene pandang sengkek oleh auditor tu. Aku nampak air muka auditor tu semacam jer masa pandang aku. Hampeh betul mamat ni tau.

Boss pulak bagi masa seminggu untuk betulkan semua NCs tu. Erksss nak tercekik aku dengar. Mintak maap ler... cannot ma. I have other obligations too. Bukan CMMI jer responsibility aku ye (untuk pengetahuan certain people yg ingat keje aku ni jer) Aku kena buat Testing untuk projek lain sama. So my area of work bukan setakat QA sahaja. Kalau kerja tak banyak takkan la ada sorang opismate aku tu sampai tension buat kerja ni ;)