Friday, October 14, 2005

Laughter is always the best medicine

Aku akui betul dengan statement ni sebab kejap tadi aku kene penyakit malas. Memang malas gegila. Even nak tulis blog pun malas jangan kata nak buat keje lain. So kejap tadi aku berbalas balas voice sms ngan opis mate aku. Well, this is a new product. We all tgh peringkat testing lagi. Actually aku ajar DBA aku mcm mana nak record message sebab dia ni nama jer DBA tapi nak pakai system ni pun tak reti. Aku pun kata dia koro. But as usual, DBA aku ni jenis tak kisah. Dia gelak and aku pun gelak sama. Lepas berbalas balas sms and forward sms dia bole tanya aku sapa yg kene bil. Aku jawab of course la ko kena sebab A party tadi ko. Aku gelakkan dia sebab as DBA itu pun tak tau...Member pun terus cari record nak padam konon tapi lepas tu aku cakap la tengah testing mana kene bil. Lepas ni diaorg akan padam data tu and tak hantar pun CDR. Lepas launching nanti akan kene bil. Lepas bergelak ketawa ngan dia baru aku rasa bersemangat balik. Walaupun orang lain mungkin tak faham apa yg we all gelakkan tapi tak kisah la. Kalau tadi aku rasa malas yg amat tapi sekarang aku rasa macam pokok baru lepas kena siram ngan air. Fresh! So baru aku bole buat keje dengan baik pas ni.

Kesimpulannya pada sesiapa yg jadi boss atau bakal boss kalau nampak anak buah cam malas je nak buat keje, ajak la bergelak ketawa mesti lepas tu bersemangat balik. At least bole recharge bateri yg dah lemah tu.