Monday, June 27, 2005

Something before going back...

Huaarggghhhh ngantuknya...asal la ngantuk sangat hari ni? tak larat rasanya nak bukak mata. Tadi borak kejap ngan Sepol pastu tak ilang gak ngantuk g toilet kejap. Dalam toilet jumpa kak Midah. Dia tegur aku dah kurus sket ...heheheh kembang kejap kekekke....Hmm mana tak semakin kurus sebab aku rasa hectic sekarang life aku. pergi kerja pastu buat itu ini. Sejak dapat boss baru ni aku rasa cam tak menang tangan nak buat kerja la. Pastu bila balik rumah lak penat layan kerenah anak anak. Sekarang semakin letih sebab hubby aku selalu balik rumah lambat. Kadang kadang dia dah balik dia pergi kerja balik. Alasan dia sebab kalau dia tak jenguk tpt kerja anak anak buah dia akan memonteng..biasa la tu kalau kucing tak de tikus merdeka ler. Macam tu la kalau kerja ngan bangsa asing, kerja tak bole main main. Kena la siapkan walaupun hari dah malam. Kalau diaorg nak by due date yg kadang2 impossible kena la jugak siapkan.

Kakak dah masuk play school. Bukan main suka dia dengan uniform baru dia. Siap tayang kat adik dia yg belum tahu apa apa. Pastu pepagi dia sibuk nak pakai uniform dia dengan panty baru dia yg ada motif buah cherry. Menggeleng kepala aku tengok gelagat kakak. Kakak sekarang dah pandai main masak masak. Set kitchen yg Che' Na dia belikan kat Toys R Us tu dah bole guna dah. Kalau dulu dia tak reti sangat apa nak buat dengan bende tu sumer sekarang dia dah terer nak masak sayur la konon, buat air milo la, pastu yg kelakarnya siap berlakon bagi adik makan dan suapkan. Yang si adik ni pun nganga konon dapat makanan daripada kakaknya. Bila menyaksikan saat itu aku rasa happy sangat sebab at least aku dapat share the special moments yg aku rasa tak bole beli kat kedai.

Hari ni birthday Hani, anak Miza. Apa nak beli ek. Hmm tak sure lagi nak beli apa. Semalam ingat nak cari kat Alamanda tapi tak sempat sbb org ramai kat situ. Sempat beli few barang jer. Itu pun kakak tido. Terpaksa la carry adik. Adik dah la semangat tak larat nak angkat lelama. Tapi kakak ni mcm tahu jer nak beli selipar Barbie yg aku dan babah dah janji nak belikan dia. Kakak ni semenjak dah nak masuk 3 tahun ni dah pandai nak melawa. Nak pakai baju Barbie, selipar pun nak jenama Barbie gak. Nasib baik la kat Carrefour tu ada jual selipar Barbie harga 4.90. Puas aku cari. Tak kuasa aku nak belikan selipar Barbie yg harga 40 inggit tu. Aku tak nak biasakan anak aku dengan kemewahan. Biar dia belajar erti susah supaya dia kenal erti hidup yg sebenar. Hopefully aku dapat ajar dia macam tu. Ini baru peringkat awal masih banyak lagi aku nak kene belajar supaya aku bole ajar dia.

Esok aku kena pergi Hotel Legend ada seminar. So balik nanti kalau sempat bole la cari hadiah untuk Hani. Tak pk apa nak beli lagi...Rasanya kalau dah tengok nanti baru bole dtg idea kot.

Aku ingat nak balik cepat hari ni. Ok la i stop dulu. Till then..chiow...