Sunday, July 15, 2007

Aku dan house decorations...

My sister is going to open a shop which sells house decoration items. Masa aku pergi rumah dia, dia tunjukkan aku stok yang bakal dijualnya. Aku pun excited jugakla nak tengok. Memula dia bukak satu kotak penuh dengan teko dan cawan ala ala vantage. Hmm i guess ok tapi pastu aku tanya lain ada tak? Pastu dia bukak lagi satu kotak lain. Kotak tu penuh dengan hmm i can't tell what it is tapi nampak macam mangkuk to me. Dia ada la describe but i couldn't pay attention to what she said. Mata aku melilau pada barang lain. Aku tanya dia barang lain mana and dia cakap dah hantar kedai untuk susun. Yang ada kat rumah dia barang yang mudah pecah so memandangkan aku kureng berminat dengan cawan dan teko klasik ni aku abaikan jer la. Dia cakap kalau aku nak beli dia leh bagi diskaun. Yang benarnya aku tak berminat. Aku memang tak berminat dengan benda benda yang tak praktikal untuk rumah aku. Kalau aku balik kampung, my mom and her other daughters and daughter in law akan busy talk about pinggan mangkuk yang klasik dan cantik, aku of coz ler kurang faham sket line tu tak leh nak join sangat la. Aku susah sket nak berminat dengan benda macam tu unless aku rasa perlu macam item tupperware, aku rasa praktikal sket sebab tak mudah pecah dan membahayakan dan kalau rosak boleh ganti. Aku rasa sebab tu mak aku susah sket nak "geng" dengan aku sebab we don't share same interest.

Even masa they all busy beli cawan kopitiam aku pun terpaksa beli sebab nak amik hati. Cawan tu tersusun kemas dalam cabinet dapur aku tak berusik sampai mak aku tegur mana pegi cawan tu. Itu ler aku ni bukannya suri rumah yang ada masa nak bertukar tukar tema cawan macam suri rumah biasa yang aku kenal. Kalau itu yang aku rasa sempat aku capai, itu la yang jadi hidangan. Soal cantik atau menarik tolak tepi dulu yang pasti mana dulu sempat disambar oleh tangan ni.

Even rumah aku pun dah jadi buah mulut sedara mara aku yang busy body. Rumah aku kosong,langsir tak bertukar, sofa biasa biasa jer. Takde carpet 12 ribu terhampar di lantai marble rumah aku tu dalam kata lain naper tak pasang pergo... No nice wardrobe. Isk kadang kadang aku bukannya apa tapi suka hati aku la nak hias rumah aku ke tanak. Bukan aku mintak duit korang pun. Even keputusan aku beli apartment pun diaorang pertikaikan. Hello, i dont have the time for that la. Juggling a career, a mother and a wife is not as easy as it sounds ok. Even taking care two kids with a house this "big" and making sure it is clean pun kadang kadang aku rasa dah tak terlarat ini kan pulak kalau aku nak pindah rumah besar daripada ni. Semput aku rasa.

Hmm whatever it is, once i have fulfilled my target in the near future, i will do something to my house.