Wednesday, May 10, 2006

Bukan rezeki ker?

Aku tak sangka kali ni aku pergi jumpa Yam Tuan Besar dengan harapan menggunung tinggi. Semata mata nak dapatkan signature dia untuk transfer. Tapi alangkah sedih dan pilunya aku bila dia reject bulat bulat. Sayu betul hati aku. Sayu bukan dibuat buat. Memula memang aku cadang nak bertelenovela depan dia tapi tetiba jadi betul pulak. Masuk ni dah 3 kali dan sebelum ni tak de la sampai tahap macam ni. Tersedu sedan aku seumpama anak kecil sampaikan Yam Tuan Besar tu cakap please be professional. Tapi aku masa tu tak kira dah lantak la ko nak kata aku professional ker tak. Emosi teramat. Mungkin sebab i have been a good employee for all these years and cuma minta pertolongan kecil ni jer tapi dia tak dapat nak tunaikan. Aku cuma minta dia tandatangan surat sokongan untuk transfer jer bukan mintak naik gaji atau pangkat pun. Kenapa la dia sekejam ini pada aku. Aku sebenarnya kecewa teramat sangat sehingga memang aku tak bole nak tahan perasaan. Aku bukan minta dipuji cuma aku minta dia fahami keadaan staff. Tak per la ku pujuk hati ni. Mungkin ada rezeki lain yang menunggu. Allah Maha Mengetahui.