Thursday, October 20, 2005

Pagi Yg Indah


Aku bangun pagi ni dengan segarnya sebab semalam aku pasang Beyond Plasma Air Purifier. Best giler aku rasa bende ni sebab masa aku pasang ngan hubby aku then letak kat bilik, aku tgk indicator light dia warna jingga meaning ada kekotoran sket kat udara dalam bilik tu. Pastu sekejap tu turn to green meaning dah bersih. After few hours which masa aku bangun sahur aku nampak indicator tu turn to orange balik. Aku memula heran gak kejap pastu bila aku bukak pintu belakang nak buang sampah, baru aku realize udara kat luar mmg sedang tak bersih. Well aku duduk kat area yg memang udara tak bersih sgt so i know how to differentiate kalau udara tu mmg bersih, tak bersih sgt atau mmg teruk gile. Even sejak aku pindah sini pun aku punya asthma and sinus makin menjadi jadi. Tapi malam tadi best sebab dapat tido dengan udara yg bersih dan nyaman. One thing good about this product, dia portable and filter dia bole cuci. Ada mode debunga which boleh bersihkan kulat dan sporanya yg ada dalam ruang udara di rumah. Jangan pandang ringan pada kulat ni tau sebab dia boleh infect kita dengan senyap. Kalau immuniti rendah silap hari bulan bole mati tetiba sebab body dah deteriorate dari dalam. Ini sebab aku tgk CSI ler ni.

Price? Hmm not so expensive compared to others. Well aku pernah jumpa yg harga dia 5x ganda lebih mahal. Lagipun this thing bole cover bigger capacity. Aku memang dari dulu lagi nak beli this product sebab aku asthmatic and my daughter pun sama jugak. Aku dah ingat nak beli electrolux punya sebab ada member aku recommend tapi biasa la bila kita nak beli mesti tengok dulu yg lelain sekali kan. Ada brand lain yg lebih mahal tapi tapi yg membuatkan aku tertarik nak beli this product sebab aku dapat pulangan lumayan. Daripada segi duit dan penggunaan. Kalau aku beli dengan Electrolux, yes definitely aku akan dapat productnya yang penggunaannya hampir sama tapi kalau aku beli this product, aku dapat discount plus duit yg diberikan oleh syarikat yg menjual produk ni. As if i'm shopping and getting some money back for me to shop more. Best juga so why not aku beli jer product ni. Untuk sesapa yg ada baby and asthma lagi, i think this product is a MUST. Kalau tak ada duit lump sum nak beli ada member aku bole arrangekan macam mana nak beli dengan several payments. Well i'm not promoting but just sharing something good for everybody. Bak kata 3R "Yg baik berterusan"