Thursday, January 04, 2007

Kakak's First Day at Smart Reader

Anak masuk sekolah, parents pulak yang berdebar lebih hehehe. Semalam hari pertama kakak melangkah masuk ke tadika baru. Aku dah janji dengan teacher dia van sekolah akan fetch kakak from nursery and i will be monitoring from there. Tapi lambat pulak van tu datang, dah pukul 1 still tak muncul lagi. So i called the teacher. The teacher said she herself will go and fetch my daughter. The reason that i want them to fetch my daughter is that i want to make sure that kakak learn from day 1 that she need to take the van from nursery to smart reader which only takes about less than 5 minutes ride. Back to kisah teacher dia nak jemput aku tunggu la teacher tu dengan kakak sekali tu yang sampai bukannya van tapi Black Merc...hehe. Tergelak aku sebab 1st day at school kakak dimulakan dengan naik merc.

So today kakak naik van untuk pergi dan balik. Aku dok call penjaga di nursery bertanyakan keadaan kakak. Before aku pergi opis tadi aku dah pesan dengan diaorg check time bila kakak sampai. I need to know everything. Make sure kakak makan before pergi sekolah. Lepas certain time aku call nursery lagi tanya pukul berapa kakak sampai. Call me freak or whatsoever but i think other parents will do the same thing also maybe ada yang lebih lagi. Nasib baik la kakak dah biasa naik van sebelum ni bersama kawan kawan lain so dia tak rasa takut sangat.

Sekarang ni rutin kakak dah bertambah. Pagi mengaji quran, tengahari kene bersiap ke smart reader, petang baru dapat main. Before this ada nap time tapi nampaknya new year start tak de time for nap. Macam semalam balik rumah dah penat tapi sempat lagi auta. Nanti dah sekolah rendah macam mana pulak yea dengan ko-kurikulum la, tusyen la, kafa la, kumon la...tak leh aku bayangkan. Seingat aku masa aku kekecik dulu balik sekolah jer makan, tgk tv, buat kerja sekolah, main, tolong mak sesikit dan tidur. Tu jer rutin aku. Bila dah sekolah menengah jer lain sikit rutin tu. Tapi aku tengok bebudak sekarang banyak betul aktiviti diaorg. Zaman betul betul dah berubah.