Wednesday, December 13, 2006

Lawatan Ke Zoo

Last Monday which was public holiday for Selangor, i brought my kids to the zoo. Early morning aku dah bangun masak (macam tak caya jer aku masak pepagi buta). Packed everything and off we go. Sampai kat zoo hubby aku beratur untuk beli tiket and we all tunggu kat pintu depan tu. Adik dah excited nak masuk. Tak sabar sabar nak tgk elephant. Once dah masuk aku belikan topi sebab topi diaorg tertinggal kat rumah. The first animal we saw were girrafes. Kakak tak nak tengok sebab besar sangat agaknya. I had to convince her that it is not harmful. Adik was very excited. Dia excited nak naik pony. Tapi malangnya pony tu sakit kaki. Kesian adik. Aku bawak diaorang round satu zoo tu jalan kaki. We didn't even bring the pram. Aku memang sengaja nak bagi diaorg exercise. Yang paling adik excited bila pergi section ikan. Terlompat lompat dia tapi kakak siap tutup muka dengan topi. I think dia takut sebab ingat masa pergi aquaria dulu ikan besar besar dalam aquarium. We all sempat stop for lunch. Ramai jugak orang berpicnic dalam zoo ni tak sangka pulak aku. Yang bestnya bawak budak budak ni pergi zoo bila tengok air muka diaorg excited tgk segala binatang dlm zoo. Priceless. Kalau dah besar bagak pergi zoo selalu macam tak de perasaan jer la.