Wednesday, November 15, 2006

Upgrade version

Aku attend briefing upgrading CMMI. CMMI pun ada version upgrade hehehe... Banyak jugak yang menarik dalam upgrade version ni. Yang paling menarik bagi aku diaorg ada tambah satu practise yang aku rasa bersesuaian sangat dgn company aku ni. Diaorg tambah work environment punya SP. Meaning to say working environment company tu mesti la conducive. Lightings perlu mengikut standard, susun atur kerusi meja dan kekemasan bagai la. Aku dah boleh gambarkan meja aku sekarang macam mana hehe. Kalau tak comply mahu tak leh dapat rating. Bila pk pk balik banyaknya perubahan perlu dibuat bukan setakat document and source codes jer kene proper.

Masa attend briefing tu ada jugak jumpa member member classmate masa buat level 2 dulu. Dok bertukar tukar cerita. Ada yang dah lepas appraisal, ramai jugak yang still kene hold sebab staff ramai yang bertukar so tak de sapa nak handle. In fact ada yang ceo company tu sendiri dah resign. Nasib baik la we all dah settle kalau tak dok la termimpi mimpikan PIID tu. Hmm next year i have a journey towards level 3 pulak. I can imagine the workload but i don't know how i'm going to struggle sebab level 3 lebih mencabar. Even level 2 ni pun dok menggagahkan diri. I hope masa appraisal for level 3 tak de lagi orang yang jawab contradict dengan evidence yang ada.