Friday, December 29, 2006

A trip to Tiara Beach Resort

Last weekend aku bawak the whole family termasuk my dad, mom and siblings, anak2 buah termasuk mak sedara aku sorang to Tiara Beach Resort. Aku book dua apartment with 2 rooms each. Bole request extra matresses lagi. Itu jer la so far yang mampu. Nak sponsor trip yg lebih mahal tunggu lain kali ye. Kalau ada rezeki lebih bole la kita pergi tempat yang lebih best. Selalunya aku sponsor pegi company resort tapi kali ni nak try tempat lain pulak. Punya la ramai manusia sampai nak check-in pun kene amik nombor. Tak pernah aku check-in kaedah cam ni sebab macam kat klinik or bank la pulak. But understood la cuti sekolahkan. Aku jarang pergi bercuti time cuti sekolah so tak pernah encounter dengan keadaan macam ni.

Overall kalau nak pergi Tiara ni bawak family mmg recommended la. Tempat dia selesa. Pool pun besar. One thing dia man made beach. So kalau nak rasa menghirup udara masin air laut tu tak dapek nak nolong la. Ekau poie kek dopan nun. Lintas jalan sket.

Malam tu hubby aku n the big boys semua pegi berkaraoke. Aku book utk depa sejam jer from 10-11 tapi sebab dtg lambat dpt ler 11-12. Since tak de org diaorg ni santak nyanyi sampai pukul 1. So the next day tu pulak aku mintak yg para bapa ni jaga anak2 sebab aku dan kakak aku pergi berspa. Buat urutan aromatherapy. Huii syok betul. Buat foot bath and eye pillow la bagai. Dah lama tak bermanja manjakan diri rasa best plak dapat relax sambil org urut.

Adik masuk pool jer suka bagai nak rak. Contrast with her big sister. Dah pakai bikini tali halus tu boleh jadi model plak kat tepi kolam. Tak nak masuk kolam langsung. Alasan dia ada shark kat dalam air. Mana dia dapat citer tah. Puas aku tarik, dia mengeraskan diri kat tepi tu. Bila pijak pasir bole whining plak, "Mama pasir la...geli kaki kakak." Buat aku berpk anak aku ni Paris Hilton in the making ker? Yang hubby aku punya la dengki terus dia tabur pasir lagi kat kaki kawan tu. Apa lagi menjerit la dia tetengah orang ramai. Bila jalan sket berpeluh whining lagi. Isk pelik aku. Bak kata abg aku mana datang spesis anak ko ni. Aku pun heran la. Seingat aku tak de la aku macam ni dulu. Adik pulak excited semacam. Maybe sebab tempat tu ada kids playland, kiddies pool dia pun menarik so tu yang dia excited. One thing for sure kakak memang takutkan badut. So kat situ memang bersepah sepah badut. Kalau budak lain kejar badut for the baloon, kakak will run away if she sees one.